کد خبر: 80058

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار سلطان عمان:

از روابط با مصر استقبال می‌کنیم/مذاکرات تا رسیدن به نتایج محسوس، به صورت جدی پیگیری شود

آقای «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان و هیئت همراه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

رهبر انقلاب در دیدار صبح امروز با سلطان عمان: ما معتقدیم گسترش روابط دوکشور در همه زمینه‌ها، به نفع هر دو طرف است.

* رهبری با اشاره به مذاکرات ایران و عمان گفت: نکته مهم آن است که این مذاکرات تا رسیدن به نتایج محسوس، به صورت جدی پیگیری شود و در نهایت ارتباطات گسترش یابد.

* سیاست رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آن، ایجاد اختلاف و نبود آرامش در منطقه است، بنابراین همه کشورهای منطقه باید به این موضوع توجه داشته باشند.

* افزایش همکاری عمان و ایران حائز اهمیت است زیرا دوکشور در آبراه بسیار مهم تنگه هرمز دارای اشتراک هستند.

* رهبر انقلاب با اشاره به اظهارات سلطان عمان مبنی بر تمایل مصر برای از سرگیری روابط با ایران، تاکید کردند: ما از این موضع استقبال می‌کنیم و مشکلی در این زمینه نداریم.

* آیت‌الله خامنه‌ای درخصوص اظهار خرسندی سلطان عمان از آغاز روابط مجدد ایران و عربستان گفتند: این موضوعات نتیجه سیاست خوب دولت جناب آقای رئیسی برای گسترش و تقویت روابط با همسایگان و کشورهای منطقه است.

* «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان با ابراز خرسندی  از دیدار با رهبر انقلاب، سیاست عمان را گسترش روابط با همسایگان به‌ویژه جمهوری اسلامی ایران خواند و گفت: در مذاکرات تهران، درمورد عرصه‌های مختلف همکاری، گفت‌وگو و تبادل نظر شد و امیدواریم با استمرار این گفتگوها، روابط دوکشور بیش از پیش گسترش یابد و نتایج عملی آن برای هر دو طرف مشهود شود.

مرتبط ها